Logopeda, neurologopeda, specjalista pracy z rodziną, terapeuta ręki.

Cieszę się, że tu jesteś.

Skoro dotarłaś/łeś aż tutaj interesuje Cię kim jestem?

Jeśli szukasz pomocy, warto się najpierw trochę poznać.

Moja przygoda z logopedią rozpoczęła się ponieważ nieustannie czegoś mi brakowało.

Jestem familiologiem…zaskoczony?

Tak…to znaczy specjalistą pracy z rodziną i właśnie systemowo podchodzę do terapii logopedycznej.

Pracując z rodzinami zauważyłam, że kiedy jeden element systemu potrzebuje pomocy…kluczowe są zaangażowanie i świadomość reszty członków rodziny.

Zawodowo zajmuje się pracą z dziećmi. To taki etap w rozwoju Twojego dziecka w którym wartościowe towarzyszenie rodziny jest fundamentem prawidłowego rozwoju zarówno ruchowego, emocjonalnego jak i rozwoju komunikacji.

Komunikacja to nie tylko mowa dlatego, nieustannie poszerzam swoje kwalifikacje o aspekt AAC – to komunikacja wspierająca i alternatywna. Niezwykle potrzebna przy opóźnionym rozwoju mowy lub zaburzeniach ze spectrum autyzmu.

Och…codziennie walczę z przekonaniami: „ma czas”, „jeszcze się rozgada”, „pójdzie do przedszkola – zacznie mówić”, „jego ojciec zaczął mówić kiedy miał 4 lata”.

Jasne! One wszystkie mogą być prawdziwe.

Wyobraź sobie jednak sytuacje gdy nagle nie możesz się komunikować/mówić…

nie możesz porozumieć się z bliskimi, opowiedzieć co się dziś wydarzyło, poprosić o ulubioną przekąskę lub kawę…

Wtedy wkraczam ja ze swoim przekonaniem, że nigdy nie jest za wcześnie by wspierać proces rozwoju komunikacji.

Prywatnie jestem żoną i mamą wspaniałego chłopca. Codziennie staję przed dylematami każdej matki: czy to co ktoś powiedział jest dobre i wartościowe dla mojego syna i mojej rodziny, czy zrobie dobrze podejmując pewne decyzje, czy to co ja myśle jest właściwe i jak go wychowam, brzmi znajomo prawda?

Jestem dumna z mojego pierwszego zawodu! Tak to ten słynny familiolog! Wiesz dlaczego?

Bo…najtrudniejsza w pracy z dzieckiem…jest praca właśnie z rodzicem. Taka prawda…możesz się na mnie obrazić…pomyśl jak swietnie bawi się twoje dziecko…kiedy nie chcesz go kontrolować…a jak wówczas gdy próbujesz pokierować zabawą na inne tory…

Doświadczenie, które zdobyłam podczas pracy z rodzinami to mój największy kapitał.

Wykonując codziennie prace logopedy najbardziej doceniam rodzinę dziecka. To w niej tkwi odpowiedź i siła do komunikacji.

Od wielu lat pomagam także małżeństwom i całym rodzinom w procesie zrozumienia i poszanowania potrzeb jej członków dla lepszego funkcjonowania całej rodziny.

Co robię?

Pracuje w przedszkolu – codziennie obserwuje rozwój małego człowieka. Wielu małych ludzi! Ludzi ze specjalnymi potrzebami oraz normatywne się rozwijającymi. Pracuje w Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi. To tu odnalazłam swoje serce. Wstaje codziennie rano i marze o spotkaniu z tymi małymi ludźmi, który uczą mnie wiele o sobie.

Moje zainteresowania zawodowe krążą wokół pracy z przedszkolakami oraz przedszkolakami ze specjalnymi potrzebami, szczególnie ze spectrum autyzmu.

Mam w sobie przekonanie, że to Ty Rodzicu jesteś ekspertem od własnego dziecka i bez Twojej współpracy nie jestem w stanie nic zdziałać. Jednak tam gdzie kończą się Twoje możliwości i kompetencje tam pojawiają się specjaliści:)

Chcę Wam towarzyszyć w procesie który musicie pokonać do sprawnej komunikacji.

Jest ze mnie niespokojny duch: nieustannie podnoszę kwalifikacje i uczestniczę w szkoleniach.

KURSY I SZKOLENIA

  1. TERAPIA RĘKI I ZABURZEŃ MOTORYKI MAŁEJ I I II STOPNIA DIAGNOZA – TERAPIA – MASAŻ -K. GROMELSKA
  2. STYMULACJA TRAKTU USTNO-TWARZOWEGO – M. GAWRYL
  3. WĘDZIDEŁKO: OCENA, PRZYGOTOWANIE DO PODCIĘCIA I OPIEKA PO ZABIEGU – M. GAWRYL
  4. DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA W PRZEDSZKOLU – S. MATUSZNY
  5. KONSTRUOWANIE OPINII LOGOPEDYCZNEJ – R. BRONISZ
  6. TERAPIA LOGOPEDYCZNA DZIECKA ZE SPEKTRUM AUTYZMU – R. BRONISZ
  7. METODY WYWOŁYWANIA GŁOSEK – R. BRONISZ
  8. TERAPIA ZABURZEŃ MOWY U DZIECKA Z ZESPOŁEM TRZECIEGO MIGDAŁA – J. PIETRZAK
  9. ROTACYZM – DIAGNOZA I EFEKTYWNA TERAPIA LOGOPEDYCZNA – B. NEDWIDEK
  10. SEPLENIENIE BOCZNE – DIAGNOZA, METODY KOREKCJI I TERAPIA NA PRZYKŁADZIE GŁOSEK SZEREGO SYCZĄCEGO – B. NEDWIDEK
  11. POŁYKANIE W LOGOPEDII W UJĘCIU PRAKTYCZNYM: DIAGNOZA I TERAPIA POŁYKANIA – B. BIAŁAS
  12. TERAPIA MIOFUNKCJONALNA. WERTYKALNO-HORYZONTALNA POZYCJA JĘZYKA. ODDYCHANIE – B. BIAŁAS
  13. ZGRYZ OTWARTY – CHARAKTERYSTYKA, PRZYCZYNY, POSTĘPOWANIE TERAPEUTYCZNE – A. LISTWOŃ
  14. WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA DZIECKA DO 3 R. Ż. – B. BIAŁAS
  15. SEPLENIENIE MIĘDZY ZĘBOWE – DIAGNOZA, METODY KOREKCJI I TERAPIA NA PRZYKŁADZIE GŁOSEK SZEREGU SYCZĄCEGO – B. NEDWIDEK
  16. METODYKA POSTĘPOWANIA LOGOPEDYCZNEGO W TERAPII GŁOSEK SZEREGU CISZĄCEGO – J. PIETRZAK
  17. MASAŻ LOGOPEDYCZNY DZIECKA OD PODSTAW – A. KOŻDOŃ
  18. OCENA FUNKCJONOWANIA KOMUNIKACYJNEGO I JĘZYKOWEGO DZIECKA ZE SPEKTRUM AUTYZMU – R. BRONISZ
  19. KARTY OCENY SŁUCHU FONEMOWEGO – J. GRUBA
  20. PECS POZIOM 1 – PICTURE EXCHANGE COMMUNICATION SYSTEM (PECS) – M. KAŹMIERCZAK
  21. POZYTYWNA DYSCYPLINA – G. JANERKA
  22. TERAPIA DZIECIĘCEJ APRAKSJI MOWY, ORM, AFAZJI MOTORYCZNEJ I ROZWOJOWEJ WG ZASAD MOTORYCZNEGO UCZENIA – E. GRZELAK
  23. ELASTYCZNY TERAPEUTYCZNY TAPING W LOGOPEDII/NEUROLOGOPEDII PODEJŚCIE ESTHER DE RU – M. BRYCHCY
  24. GRUPOWE ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE – J. ŻĄDŁO-GĘBALA
  25. METODY WYWOŁYWANIA GŁOSEK CZ. 1 [GŁOSKI DENTALIZOWANE ORAZ F/W] – B. RECZEK
  26. METODY WYWOŁYWANIA GŁOSEK CZ. 2 – [GŁOSKI R, L, T, D, N, K, G] – B. RECZEK
  27. JĄKANIE OD TEORII DO PRAKTYKI
  28. MAKATON – I STOPIEŃ
  29. MAKATON – II STOPIEŃ
  30. SKOJARZENIA DO MÓWIENIA – E. GRZELAK
  31. DZIECKO Z DEFICYTEM UWAGI W GABINECIE LOGOPEDYCZNYM – J. PAŁASZ
  32. ZESZYT LOGOPEDYCZNY – WSPARCIE W PRZYPADKU DZIECI Z ORM, ZABURZEŃ O TYPIE AFAZJI DZIECIĘCEJ I ASD J. PAŁASZ
  33. INTEGRAJKI: INTEGRACYJNE PORADY I POMYSŁY NA ZABAWY – A. KUCZYŃSKA, M. WICZYŃSKA-SIWY
  34. WERBOGESTY. OD GESTU DO SŁOWA I BĘDZIE ROZMOWA – A. GŁADOWICZ-BOJARSKA
  35. SŁOWO+RUCH+MUZYKA=LOGORYTMIKA – P. TOLSDORF
  36. TERAPIA DZIECKA Z ASD – J. PAŁASZ
  37. STOSOWANA ANALIZA ZACHOWANIA W TERAPII DZIECI Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU – 3 STOPNIOWY KURS – IWWRD
  38. ZABURZENIA PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO – VIOLETTA PODSIADŁA – KABACIŃSKA
  39. KOLD – KARTY OCENY LOGOPEDYCZNEJ DZIECKA – J. GRUBA
  40. INNOWACYJNE METODY ELEKTROSTYMULACJI ZEWNĘTRZNEJ I WEWNĘTRZNEJ W LOGOPEDII – PODEJŚCIE PRAKTYCZNE – A. KACZYŃSKA, E. WOJEWODA.
  41. SEPLENIENIE MIĘDZYZĘBOWE ORAZ SEPLENIENIE BOCZNE – WARSZTAT PRAKTYCZNY – B. RACEK
  42. TERAPIA MIOFUNKCJONALNA – B. RACEK
  43. ANKYLOGLOSJA: OCENA WĘDZIDEŁKA PRZED I PO FRENOTOMII – B. RACEK
  44. BADANIE LOGOPEDYCZNE KROK PO KROKU – B. RACEK
  45. WZMACNIANIE STABILIZACJI ŻUCHWY ORAZ DYSOCJACJI RUCHÓW ARTYKULATORÓW. WYKORZYSTANIE MIOGRYZII™ W USPRAWNIANIU KOMPLEKSU USTNO-TWARZOWEGO. – VIOLETTA PODSIADŁA-KABACIŃSKA
  46. LOGOSENSORYKA
  47. STUDIA PODYPLOMOWE – NEUROLOGOPEDIA